Latvijas Pasta 2018.gada lielākie izaicinājumi saistīti gan ar servisa modernizāciju

Latvijas Pasts 2018.gadā – servisa modernizācija, e-komercijas un tranzīta kravu pieaugums

Latvijas Pasta 2018.gada lielākie izaicinājumi saistīti gan ar servisa modernizāciju, vairāku funkciju nodrošināšanu pārnesot virtuālajā vidē, gan arī ar turpmāko e-komercijas sūtījumu un tranzīta kravu pieaugumu, kas prasa arvien jaunus datu savietojamības, piegādes, šķirošanas un apkalpošanas risinājumus. Saskaņā ar provizoriskajiem datiem Latvijas Pasta neto apgrozījums 2017.gadā pieaudzis par vairāk nekā 20%, pārsniedzot 75,3 miljonus eiro.

2018.gada būtiskākie servisa uzlabošanas pasākumi saistās ar pakalpojumiem digitālajā vidē

Latvijas Pasts modernizācija 2018

Latvijas Pasts modernizācija 2018

Turpinot pēdējos divos gados sākto Latvijas Pasta modernizācijas projektu īstenošanu, 2018.gada būtiskākie servisa uzlabošanas pasākumi saistās ar vairāku pakalpojumu funkcionalitātes daļēju pārnešanu digitālajā vidē.

“2018.gadā aktīvi turpinām jau sāktos pakalpojumu uzlabošanas projektus un ieviešam arī pilnīgi jaunus risinājumus. Mūsu lielākie izaicinājumi saistās ar gadu desmitiem ilgušo tradicionālo pakalpojumu sniegšanas maiņu, daļu funkcionalitātes pārnesot digitālajā vidē. Jau patlaban vairākums pastnieku un kurjeru strādā ar mobilajām ierīcēm, izsniedzot klientiem reģistrētos sūtījumus un saņemot klientu parakstus e-vidē, kas ļauj tiešsaistes režīmā nekavējoties atspoguļot sūtījuma statusu. Otrajā ceturksnī šādi strādās pilnīgi visi pastnieki, un šis fakts mums sniedz plašas iespējas turpmākai pakalpojumu dažādošanai un uzlabošanai,” uzsver Latvijas Pasta valdes priekšsēdētājs Mārcis Vilcāns.

Mobilos termināļus un mobilās viedierīces 2018.gadā sāks izmantot vairāk nekā 70 Latvijas Pasta Eksprespasta kurjeru un ap 1300 pastnieku.

2017.gadā atbilstoši provizoriskajiem datiem Latvijas Pasta neto apgrozījums pieaudzis par 20,2%, sasniedzot 75,3 miljonus eiro. Būtiska ietekme uz apgrozījuma kāpumu ir e-komercijas pakalpojumiem un tranzīta projekta realizācijai. 2017.gadā par 2 miljoniem vienību jeb 33,3% attiecībā pret 2016.gadu palielinājās Latvijas Pastā apstrādāto pārrobežu sīkpaku apjoms no ārvalstu interneta veikaliem, savukārt Latvijas Pasta Eksprespasta piegādāto e-komercijas sūtījumu izsniegšana Circle-K degvielas uzpildes staciju tīklā pieauga par 38 000 vienību jeb 78% salīdzinājumā ar 2016.gadu.

2017.gadā Latvijas Pasts iesaistījās e-komercijas sūtījumu tranzīta piegādēs no Āzijas uz trešajām valstīm, pamatā piegādājot Ķīnas tirdzniecības platformas Alibaba sūtījumus. 2018.gadā turpinās tranzīta projekta aktīva realizācija, orientējoties gan uz jauniem sūtījumu galamērķiem, gan jaunu pakalpojumu piedāvāšanu klientiem.

2017.gada nogalē Latvijas Pasts uzsāka klientu informēšanu par vienkāršo pārrobežu sīkpaku saņemšanu pasta nodaļās mobilo īsziņu formātā, atsakoties no papīra formāta aicinājumiem gadījumos, kad klienti, iepērkoties ārvalstu interneta vietnēs, ir precīzi norādījuši savu mobilā tālruņa numuru. Trīs mēnešu laikā Latvijas Pasts klientiem šādā veidā izsūtījis jau ap 700 000 īsziņu, un to skaits turpina augt.

Līdz ar izmaiņām normatīvajā regulējumā Latvijas Pasts 2018.gadā ir sācis mobilās informēšanas mehānisma izstrādi arī attiecībā uz ierakstīto sūtījumu saņemšanu – tā kā ierakstīto sūtījumu piegāde ir precīzi regulēta normatīvajos aktos ar noteiktām prasībām tās nodrošināšanā, nododot tos saņēmējam tieši rokās, arī informēšanas risinājums būs atšķirīgs un tā izveide – sarežģītāka.

2017.gadā Latvijas Pasts īstenoja daudzfunkcionālās klientu vadības plūsmas sistēmas In-Out ieviešanu 67 pasta nodaļās visā valstī, nodrošinot ne tikai pakalpojumu sniegšanas sakārtošanu uz vietas nodaļās, bet arī attālinātās pieteikšanās iespēju pasta pakalpojumiem no Latvijas Pasta mobilās lietotnes. 2018.gadā sistēmas ieviešana tiks turpināta, pievienojot tai vēl 20 nodaļu, tātad šādi aprīkotu pasta nodaļu kopējam skaitam sasniedzot jau 87 nodaļas.

2017.gadā Latvijas Pasts modernizēja arī Pasta norēķinu sistēmas funkcionalitāti, ieviešot gan mobilo īsziņu servisu klientu konta atlikuma fiksēšanai, gan arī atbilstoši mūsdienīgu norēķinu principiem paātrinot rēķinu apmaksas termiņu līdz, maksimums, vienai darbdienai.

Savukārt, veicinot Latvijas Pasta konkurētspēju ilgtermiņā, uzņēmums sācis jaunu servisa virzienu attīstību, īstenojot nepieciešamās darbības kravu aģenta un muitas brokera statusa iegūšanai un pilnvērtīgai nodrošināšanai.